De complete oplossing!

20-10-2012

WPM : Meer weten, meer groeien

Het complete artikel, uit RetailTrends okt 2012 door Johan Haringsma van WPM Retail Research & Consultancy, kunt u onderaan openen.

 

Nu de retailvastgoedmarkt lastiger is dan voorheen, is er bij winkelcentra-eigenaren steeds meer aandacht voor marketing, promotie en monitoring, signaleert Johan Haringsma, directeur Research & Consultancy bij WPM Groep. Volgens Haringsma moeten deze drie thema’s echter integraal worden opgepakt.

 

Trendanalyse
Op de telresultaten van ShopperCount, een samenwerking tussen WPM Groep en EasyCount, worden regelmatig trendanalyses toegepast. Dat er iets aan de hand is in de huidige retailvastgoedmarkt, behoeft geen verder betoog. De bezoekersaantallen in de Nederlandse winkelcentra nemen gemiddeld genomen af. ...

 

Andere betekenis
Wanneer de trends worden geanalyseerd, krijgt winkelen wel een andere betekenis. Dit noopt tot meer inzicht in de prestaties van onze winkelgebieden. Passantentellingen kunnen helpen de vinger aan de pols te houden. Daarmee wint het winkelcentrummanagement aan professionaliteit. Nieuwe technieken als gezichtsherkenning kunnen het inzicht vergroten. ...

 

In het artikel wordt ingegaan op wat er kan worden gemeten.